Please enter a search term:

  • Dienstensector

    Klanten zijn nog nooit zo veeleisend geweest en het is nog nooit mogelijk geweest om zo individueel op de wensen van klanten in te spelen als vandaag de dag mogelijk is. Wij ontwikkelen de beste en meest geschikte customer journey voor u en vinden het ideale platform in e-commerce of klantbeheer.

    Ontdek het nu!

Dienstensector

De dienstensector is de grootste en snelst groeiende economische sector in Duitsland (70% van het BBP) en de belangrijkste industriële sector naast de autoproductie, de chemische industrie en de machinebouw .

In Zwitserland is de sector zelfs de belangrijkste en grootste industriële sector van allemaal, met een aandeel van ongeveer 74% van de totale bruto toegevoegde waarde. In geen enkele andere sector is digitalisering waarschijnlijk zo'n drijvende kracht achter innovatie geweest: ontwikkelingen en veranderingen gaan snel en passen zich voortdurend aan. Productmarkten, fysieke diensten en digitale aanbiedingen staan niet langer op zichzelf, maar vullen elkaar aan tot slimme diensten.

Zonder apps, e-commerce platforms en slimme diensten werkt niets meer. mprofi biedt bedrijven uit de dienstverlenende sector optimale ondersteuning bij de ontwikkeling en uitbreiding van hun businessmodellen, want dat is waar we in gespecialiseerd zijn.


Toepassingsgebieden van digitalisering in de dienstenindustrie

De chemische en farmaceutische industrie is wereldwijd een van de belangrijkste en meest innovatieve industrieën. Hier worden producten ontwikkeld, geproduceerd en gedistribueerd die een cruciale rol spelen in de gezondheid en het welzijn van mensen. Met het oog op de toenemende globalisering, de toenemende concurrentiedruk en de veranderende behoeften van klanten, is digitalisering van groot belang geworden in deze industrie.

Hieronder geven we u een overzicht van de mogelijkheden en toepassingsgebieden van digitalisering in de chemische en farmaceutische industrie:

Conclusie

Digitalisering biedt enorme mogelijkheden in de dienstensector om werkprocessen efficiënter te maken, kosten te verlagen en nieuwe zakelijke kansen te creëren. Om dit potentieel te benutten, is het belangrijk om in een vroeg stadium de juiste maatregelen te nemen en digitalisering strategisch te benaderen. De focus moet ook liggen op de behoeften en verwachtingen van klanten om hun tevredenheid te vergroten en langdurige klantrelaties op te bouwen.