Please enter a search term:

  • Marketing Automatisering

    Verhoog je leads en stimuleer je verkoop via gerichte en op maat gemaakte marketingactiviteiten.

    Automatiseringsservices:

Marketingprocessen automatiseren

Marketingautomatisering, ook wel marketingautomatisering genoemd, is een op software gebaseerde methode voor het automatiseren van marketing- en verkoopprocessen. In dit proces worden gebruikersprofielen verrijkt met informatie op basis van hun gedrag om geautomatiseerde campagneprocessen te creëren voor gepersonaliseerde communicatie. Het verhogen van het aantal potentiële, gekwalificeerde nieuwe klanten (zogenaamde leads) is een van de doelen van marketingautomatisering.

Welke problemen kunnen worden opgelost met behulp van marketingautomatisering?

Het gedrag van mensen bij het winkelen is veranderd. Het internet speelt tegenwoordig een belangrijke rol bij de meeste aankoopbeslissingen. Duizenden potentiële klanten zijn waarschijnlijk op internet op zoek naar uw producten en oplossingen. Dit is waar het probleem ligt:

  • Dat het niet zo eenvoudig is om deze mensen naar uw website te krijgen.
  • Dat het niet eenvoudig is om op uw website in contact te komen met deze mensen.
  • Dat het niet eenvoudig is om de contacten die willen kopen, de goede leads, eruit te filteren.
  • En dat het niet eenvoudig is om het juiste moment te bepalen waarop een prospect klaar is om te kopen.

Marketingautomatisering is de oplossing voor dit probleem.

Onze marketingautomatiseringstools helpen je om je marketingproces te optimaliseren door automatisch de juiste actie uit te voeren op basis van de interesses van elke klant - bijvoorbeeld het matchen van producten of nieuwsbriefonderwerpen op basis van koopinteresse.

Casestudies voor marketingautomatisering


Technologiebedrijf verbetert leadbeheer via marketingautomatisering

Een technologiebedrijf gebruikte marketingautomatisering om zijn leadbeheer te verbeteren. Dit omvatte het vastleggen van potentiële klanten en het kwalificeren en voeden van deze klanten door middel van geautomatiseerde processen. Dit stelde het bedrijf in staat om potentiële klanten effectiever te benaderen en ze sneller te converteren naar klanten.

Door marketingautomatisering te gebruiken, kon het bedrijf ook zijn leadbeheerprocessen optimaliseren en middelen besparen. De klantloyaliteit werd ook versterkt, omdat potentiële klanten door middel van gerichte lead-nurturing gedurende het hele aankoopbeslissingsproces werden begeleid.

In totaal kon het bedrijf de verkoopkwaliteit met 35 procent verhogen en de verkoopcycli met 20 procent verkorten dankzij het gebruik van marketingautomatisering.


Softwarebedrijf verhoogt conversies door geautomatiseerde e-mailcampagnes

Een softwarebedrijf gebruikte marketingautomatisering om zijn e-mailmarketingcampagnes te automatiseren en te personaliseren. Dit hield in dat er geautomatiseerde e-mails werden gemaakt die waren afgestemd op het individuele gedrag en de interesse van de ontvangers. Door gerichte lead-nurturing werden prospects geleidelijk dichter bij een aankoop gebracht.

Door de gerichte aanpak kon het bedrijf het openings- en doorklikpercentage van de e-mails aanzienlijk verhogen. Het conversiepercentage werd ook verhoogd omdat de potentiële klanten relevante informatie en aanbiedingen kregen. In totaal kon het bedrijf de conversies met 25 procent verhogen door gebruik te maken van marketingautomatisering.


Financiële dienstverlener gebruikt marketingautomatisering om websitecontent te personaliseren

Een financiële dienstverlener gebruikte marketingautomatisering om de personalisatie van websitecontent te verbeteren. Geautomatiseerde processen werden gebruikt om dynamisch websitecontent te genereren en af te stemmen op de bezoeker. Hierdoor kon de gebruiker worden aangesproken via op maat gemaakte content en werd de gebruikerservaring verbeterd.

Door gebruik te maken van marketingautomatisering was de financiële dienstverlener ook in staat om de betrokkenheid van bezoekers op de website te verhogen. Er werden ook meer leads gegenereerd omdat websitebezoekers gerichter werden aangesproken via gepersonaliseerde content.

In totaal kon de financiële dienstverlener het conversiepercentage met 15 procent verhogen en de tijd die op de website werd doorgebracht met 25 procent verlengen door gebruik te maken van marketingautomatisering.

Producten die we gebruiken voor marketingautomatisering

Mautic

De open source cloudoplossing voor betere klantprestaties op alle kanalen

Ontdek Mautic
Marketo

Optimaliseert leadbeheer, cross-channel interacties en multi-touch attributie

Ontdek Marketo
Pardot - Salesforce

Intuïtieve tool voor individuele startpagina's en formulieren via drag & drop

Ontdek Pardot
Microsoft (MS) Dynamics

Combineert ERP en CRM in één cloudomgeving

Ontdek MS Dynamics

Referenties

CRM Finder Zwitserland
Hawa Glijdende Oplossingen AG

Verbinding met Microsoft Dynamics CRM