Please enter a search term:

  • Overheidsinstellingen

    Handmatige gegevensinvoer en stapels papier zijn nog steeds een realiteit in veel overheidsinstellingen. De introductie van efficiënte technologieën, efficiënt klant- en cloudbeheer en Big Data analytics bijvoorbeeld bieden enorme mogelijkheden. Praat met ons.

    Ontdek het nu!

Overheidsinstellingen

Digitalisering en overheden - in de DACH-regio is dit nog steeds meer een tegenstelling dan een overeenstemming. In de nasleep van de Corona-crisis werd herhaaldelijk gewezen op het gebrek aan digitalisering in de publieke sector. Hoewel de pandemie zeker enkele ontwikkelingen heeft gestimuleerd, wordt de administratieve sector in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland nog steeds sterk gekenmerkt door analoge administratieve processen. Een recent onderzoek naar het gebruik van online diensten door overheidsinstanties weerspiegelt dit.

In Duitsland maakt slechts de helft van de burgers gebruik van e-overheidsdiensten, in Zwitserland 61% en in Oostenrijk zelfs 72%. Maar zelfs de bestaande e-overheidsdiensten worden als minder praktisch en innovatief ervaren. Het is niet genoeg om alleen maar een pdf te uploaden die de gebruiker ook geacht wordt uit te printen, maar het gaat om de volledige digitalisering van complexe administratieve processen. Efficiënt klant- en cloudbeheer en big data analytics zijn nodig, evenals gegevensveilige apps. Als grootste werkgever staat de staat ook voor de grootste uitdagingen van de transformatie . Meer nog dan andere industrieën zoals grondstoffen of vastgoed.


Oplossingen voor digitalisering in de overheidsadministratie

Digitalisering heeft de afgelopen jaren ook zijn weg gevonden naar de overheid. Het doel is om bureaucratische processen te vereenvoudigen en efficiënter te maken om burgers en bedrijven sneller en effectiever van dienst te kunnen zijn.

Hieronder worden oplossingen, implementatiemogelijkheden en toepassingsvoorbeelden voor digitalisering in de werktuigbouwkunde en installatietechniek gepresenteerd:

Conclusie

Samengevat biedt digitalisering in overheidsdiensten veel voordelen en heeft het een groot potentieel om de efficiëntie, transparantie en klanttevredenheid te verbeteren. Door gebruik te maken van e-overheidsplatforms en smart city-oplossingen kunnen overheden hun diensten sneller en efficiënter leveren en tegelijkertijd beter voldoen aan de behoeften van burgers en bedrijven. Bij de implementatie moet echter ook rekening worden gehouden met veiligheidsaspecten.